onsdag 14 december 2016

Lapptäcke till Ellie

Hej igen!
Tänkte visa er ett lapptäcke som jag sydde för några veckor sedan.
Det var en doppresent till min kära väns dotter.
Hon heter Ellie och är nu fyra månader.
Och här är hennes lapptäcke!



Jag får ju erkänna att jag fick leta ganska ordentligt för att hitta tyger i den här blommiga, romantiska stilen i tonen gammelrosa.
Men det blev ganska bra till slut!
Alla tyger är fyndade på loppis, utom några små stuvbitar som jag fick av min kompis för några år sedan.


Det är rätt häftigt faktiskt.
Jag och min fina vän har varit vänner i 20 år nu! Det är 9 månader mellan våra äldsta barn och 4 månader mellan våra yngsta barn.
Vi är båda ensambarn och har båda mist en förälder i cancer och går nu igenom samma sak med den förälder som är kvar.
Så vi har gått igenom en hel del liknande upplevelser.
Det känns fint att ha henne, även om vi inte bor så väldigt nära varandra ♥

1 kommentar:

lopplisa sa...

Så fint täcke och vad trevligt att ha en synkad vän på vägen genom livet (hm.. ja de tråkigare delarna kunde ni förstås ha varit utan)! Hoppas du och din lilla familj får en riktigt God Jul!! :)

PS så uppfriskande med mintgrönt! Tycker det var länge sedan jag la ögonen på den färgen. Härligt!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...